torsdag 12 juni 2008

Parkeringhus

Jag har bilen i ett parkeringhus på Avenyn och när jag skulle åka därifrån så kom jag inte ut...Jag har fått ett månadskort som jag använder varje gång jag åker in och ut ur p-huset. Igår så lät jag bilen stå kvar i Göteborg då jag var "sommarmiddag" med mina nya arbetskamrater. Det blev lite champagne och annat alkholhaltigt...så bussen blev min räddning.....:-)
Men nu åter till p-huset...när jag skulle åka ut ur p-huset så använder jag mitt kort..men denna gången så ville inte bommen öppna sig utan den "sa" att jag var tvungen att betala...så det var bara att backa undan och börja ringa..jättekul att sitta inne i ett p-hus och inte komma ut...:-) Till slut fick jag tag i en kille som jobbade med p-huset och han fick hjälpa mig ut genom att öppna bommen från det kontoret han satt på...Det jag tyckte var mest obehagligt var att han kunde se mig hela tiden medan jag inte kunde se någon..såg inte ens någon kamera...men imorgon skall jag gå till detta kontoret för att få ett nytt kort...
Kul med små äventyr i Göteborg...:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Aha ... nu fattar jag varför det blonda är utbytt ....*asg*

Man_Skåne