onsdag 9 juli 2008

semesterdag

Jaha, då har man semester. Idag är det onsdag och då är min tur att fodra och släppa ut de hästar som stått inne på natten, så det var upp tidigt. Passade då på att mocka boxarna, städa undan lite, rengöra vattenkaren och fylla på nytt fräscht vatten till hästarna. släpa in en pall med spånbalar som min leverantör ställt på utsidan. Var hemma vid tio och började jobba lite..hm..ja..just det ja..jag hade ju semester, men jag skall bara...
Hade tänkt att åka till Liseberg med barnen och en arbetskamrat, men det var alldeles för dåligt väder, så vi åker imorgon istället.
På eftermiddagen åkte vi till stallet, fick sko en häst och sen red vi ut på en tvåtimmars tur. Härligt.
På kvällen har jag nu suttit och jobbat igen..det är svårt det här med semester men jag skall bara...men det är ju himla lätt att jobba nu när jag har en bärbar dator och kan sitta framför tv:n och känna mig nyttig...

Men jag skall strax sluta...och försöka ha semester...försöker så gott jag kan..*S*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du,
du behöver ett bra tips ..... släng in pc'n i den mörkaste garderoben du har ..... och tänk på ngot annat.... eller låt lilla dottern gömma den. Sen ... när det är dags att jobba igen ... vänder du upp och ner på hela lägenheten för att hitta den där lilla terrorlådan ....*s*

Ha en SKÖN semester nu!
(jag börjar min på måndag .... skall glömma laddaren till lapen på jobb .... *s*)

Man_Skåne

Nina sa...

hm..vänta nu lite..om jag slänger in datorn i garderoben så kommer jag inte att kunna blogga...och det har ju blivit ett måste..*S* och det är ingen terrorlåda..den är ju livet...*S* Men du man i skåne, ha en riktigt underbar semester!!!

Anonym sa...

Jaaa... självklart ... släng bara in jobbdelen ...*s* ... skulle ju sakna dig annars ....*d*

Man_Skåne