torsdag 17 juli 2008

Veterinär 2

Idag så beställde jag tid hos veterinären eftersom jag kände att såret behövde ett drän. Hästen hade ingen temp eller ens var särskilt svullen och inte halt heller för den delen. Alla som sett hennes sår tyckte att det läkte fint men min känsla sa att detta kan bli sämre...Som sagt vi lastade hästen och åkte till kliniken för en bedömning. Veterinären ville operera henne (där var det överkurs för mina kunskaper..) eftersom hon hade en "ficka" i såret som behövde ett drän för att läka ordentligt. Jag fick beröm från veterinären för att såret var så fint och rent. Så nu skall "Sivan" få stå inne några dagar och få mer pencillin, sen skall jag ta bort stygnen och dränet. Och nu så kommer det att komma en härligt saftig räkning..någon som vill betala?..så går det bra att skicka pengar till mig...*S*

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj ... *klok tös* ... och *lyfter på hatten* .... du borde bli veterinär ...*s*

Och bidragskontot har nr ....?
(Den där Panodilburken skulle kanske behövas när räkningen kommer?)


Man_Skåne