lördag 3 januari 2009

Lördag..

ja nu är det 2009..kommer att bli lika svårt som vid varje nyår, att komma ihåg när man skall skriva datum...tänk att ett nytt år på ingång..jag väntar med spännign på vad somm kommer att hända, jag hoppas på ett händelsfyllt år, men känner jag mig rätt så kommer jag att se till att det blir det..*S*
Idag vakande jag tidigt och kunde inte somna om, det var för tidigt att åka tillstalelt för att fodra och släppa ut så jag tog mitt täcke och la mig ute i soffan och kollade lite på tv..när solen började att ge sitt ljus åkte jag till stalelt denna svinkalla morgon..och vad upptäcker jag...jo.. det var inte min dag att ta hästarna...när jag kom hade hästran redan fått mat och täcken höll på att bytas...tur att jag inte var supertrött för då hade jag verkligen blivit trött på mig själv...men nu så är jag bara grymt slö så det var ändå skönt att komma upp.
Hjälpte till med att få hästarna i hagen och sen så åkte jag till affären och köpte färska frallor som jag skulle avnjuta till frukost...mm..så himla gott.
Mitt på dagen så åkte jag och dottern till ridhuset med två av hästarna för att hoppträna lite, jag på den lilla ponnyn och hon på den stora hästen...hm..känns som om något är fel här..*S*

Vägen dit var spånnande...bilen som vi har lånat är framhjulsdriven, vilket INTE är en fördel i en uppförsbacke utan möjlighet att ta sats och med två hästar i ett släp på en hal och nysnöad väg...men bilen klarade sig upp på det berömda håret...hade inte varit kul om bil och släp hade börjat glida bakåt...

Övade på att hoppa på en vattenmatta ( en pkastmatta som ligger under hindren som en del hästar tycker är superläskiga) då den lilla ponnyn tror att denna kommer att bita honom i magen om han hoppar över den...hade lite övertalning men sen gick han bra över den, duktig kille.

Annars har jag inte gjort så mycket denna dag heller...soffan har varit belägrad den mesta tiden...
Jag längtar verkligen efter jobbet så att jag kommer igång igen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en ny Nina ..... den nya kan slöa ....är det ett Nyårlöfte? ....*s*

Man_Skane

Nina sa...

Jo men jag kan slöa...det är inget problem men just nu så är jag dunderslö och gör ingenting..

Anonym sa...

Bra vännen ... ett friskhetstecken!

Tänk så utvilad och sugen du blir när det är dags att jobba igen

Man_Skane