söndag 2 november 2008

Full fart..

..idag med...Tidigt upp då jag skulle hinna fixa till hästen och mocka i stallet innan de eventuellt nya ägarna kom för att hämta "Sivan". De kom och gillade henne direkt, så vi packade lite saker och sen lastade på henne. Hoppas nu att dom trivs med henne och vill behålla henne. De verkade så himla trevliga och jag tror att hon får det jättebra. Men dom har henne på prov en månad, så får vi se vad som händer. När domåkt så tog jag ponnyn i ett snöre och gick ut promenderade med henne samtidgt som dottern red hennes andra häst. Vi var nog ute en timma i det fina vädret. Härligt, men sen som vanligt började det bli tidsbrist..handlade lite mat, tvättade och tankade bilen, in i duschen och sen iväg till min älskade mamma som fyller år idag..Hurra. Hurra för henne! Där åt vi gott och träffade släkten, Mysigt, men nu är jag fortfarande mätt efter all mat och god efterrätt. Tänk att man alltid äter alldeles för mycket när det är så himla gott. På vägen hem svängde vi in till stallet , tog in hästarna, satte på dom sina pyjamasar och sen gav dom kvällsmat.

Och sen var klockan sena kvällen...gääsp...och nu skulle man vilja gå och lägga sig ..men icke...nu måste jag skriva lite dokument eftersom jag inte kommer att var på kontoret imorgon utan jag skall fara till Munkedal och Färgelanda på besök. Så det blir tidigt upp..och dessutom ännu tidigare eftersom jag har hästarna imorgon bitti...

Åh vad jag önskar att någon annan kunde sova för mig, eller att det fanns fler timmar på dygnet, eller ännu hellre...att inte behöva sova...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där sista stycket gör mig orolig ..... mycket orolig!

MAn_Skåne

Nina sa...

Du behöver itne var orolig...jag är så himla trött på kvällen så att jag kommer aldrig att kunna vara utan sömn...för det är ju så skönt att sova