måndag 3 november 2008

Ny häst?

Idag efter jag varit i stallet åkte jag till affären för att köpa lite mjölk, väl därinne så hörde jag någon springa bakom mig och försökte få min uppmärksamhet, vilket hon fick. Jag hade en jacka på mig med text där bak , där det står att jag har gått ridinstruktörutbildning, och vilket denna tjej hade uppmärksammat. Hon hade en ponny som hon ville ha utlånad...och vad gör jag? Jojomensan, jag sa att vi kanske kunde ha den...tur eller otur så kommer min dotter in i affären under tiden som jag pratar med henne om ponnyn...så det slutar att vi åker iväg och tittar på den...en svart liten "Black Beauty" kopia...Jag gillade den, dottern gillade den...så nu kom vi överens om att ägaren kommer till mitt stall imorgon för att titta hur vi har det...och blir alla nöjda så blev det inte länge vi minskade antalet hästar..men några timmar blev det allt..*S*
Så nu hoppas jag verkligen att dom behåller Sivan som åkte igår...

6 kommentarer:

Smått å Gott sa...

God morgon!
Du är dej lik! Varför ta det lungt när man kan köra för fullt och sedan öka! Må så gott. Kram Maria

Anonym sa...

....en del samlar på jobb och hästar.... När du blir trött kan du alltid komma hem till mig och vila upp dig.//Kram Nina

Anonym sa...

Ja det där var det inte jag som skrev ....*s*... fast vist kunde jag gjort det ...*asg*

Men ... nog är du lite lätt småtokig? Sälja en för att få mer tid .... till en ny häst? Hmmm .... min logik hänger inte med ....*s*

Man_Skåne

Anonym sa...

*haha* Är det så lätt att bli med ponny? Ska jag säga - vi blev med häst på ungefär samma sätt! På ett bananskal liksom :-)

Nina sa...

Va? hänger inte din logik med?..*S* jag kan trösta dig med att det är ingen av de två översta som hänger med i min logik..*S*

Ja, så lätt är det..*S* men den står inte hemma än..mycket kan hända på vägen...
men vill egentligen ha en d-ponny till tösen som hon kan ha i många år

Anonym sa...

mmm ... fattade det liksom ...*s*

Man_Skåne