fredag 7 november 2008

Skåneland

Idag är jag i Skåneland för att prata om projektet tillsammans med min chef. Vi är på en stor konferens som Skånemoderaterna anordnar. Dagen har varit intressant och vihar fått många anmälningar till projektet, vilket är kanon. Vi befinner oss i Åhus på ett strandhotell, kan tänka mig att det är jättehärligt här på sommaren. När vi gick för att äta lunch så vägen dit var kantad av sand...vilken härlig känsla, kändes nästan som om man var utomlands...men manblev snabbt påmind av att det inte var så varmt, blåser lite kallt idag.
Men allt går ju inte smärtfritt när jag är iväg..jag tänkte att jag skulle vara smart..jojo..man fick inte checka in på sina rum förrän klockan tre men eftersom jag inte tillhör Skånemoderaterna utan är lite outsiders så hade jag möjligheten att kunna smita under seminarierna för att checka in lite tidigare än dom andra. För då vet jag...vis som en uggla...att det blir superlånga köer när alla skall checka in samtidigt.
Sagt och gjort..jag frågade kvart i tre om det fanns något rum klart..jo, det fanns det...men nu fick jag reda på att jag skulle dela en lägenhet med tre andra..hm..inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Men okej då,,jag får iallfall välja rum först...så jag skyndade mig ut i kylan utan jacka för jag skulle ju bara lägga in minväska och packa upp datorn...det visade sig att där jag skulle bo inte låg på hotellet utan en bit bort...i ett parhus....och det blåste kallt..men äh det går fort..icke...
När jag skall öppna dörren med kortet jag fått så går inte det...hur många gånger jag än försökte...ringde min chef somjag visste var vid receptionen, där kom vi överons om att en av personlaen skulle gå halva vägen föra tt möta mig med ett nytt kort..nu började fröken Högström tycka att det var lite för kallt föra tt vara utan jacka..men..detta går ju fort...eller?...jag får mitt nya kort och går bort...och funkar det?...näppeligen...nu är det inte kul att stå utan jacka...ett nytt samtal till receptionen...dom skickar in kille som skall fixa...han kom efter en kort stund och itne ett ord svenska kunde han (och nej det var inte skånska heller) utan vi pratade på engelska, han provade kortet och näpp..det gick inte heller...så jag fick en ny lägenhet..men så går det när manfösöker vara lite smart..*S*
Men nu så är jag iordnig för att gå på middag. skall bli kul och intressant med tanke på att jag inte känner någon...men det skall vi snart ändra på ..*S*
Ha en härlig kväll på er!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du, hur va det nu .... inte blondin längre, va? ...*s*... Näää .... inga fördomar här inte ....*s*
Östra sidan av underbara Skåne är alltid kallare än man tror, du vet väl att kylan kommer från öster? (en bra fråga till en sann Moderat....*s*)

Språket? Skånska är mycket mer svenska än den där göteborgskan du pratar!

Du skulle varit här på västsidan igår, var på en härlig invigning av Arenan, nu kan alla Globen- och Scandinavium-älskare slänga sig i väggen, vi har något mycket finare på det området också!

Man_SKÅNE