måndag 17 november 2008

Måndag...

underbara måndag...jo faktiskt, jag gillar måndagar för då är det en ny arbetsvecka..jag är verkligen förtjust i mitt arbete. Idag har jag varit på ett verksamhetsbesök med en politiker. Vi var på stadsmissionen, en verksamhet som de arbetar med är ett drogfritt boende, vilket vi var och besökte. Vilka otroliga människor det är som arbetar där, vi pratade med några ur personalen och det var helt underbara. Tre gånger frågade vi vad de skulle vilja ha för att göra det bättre för dom ..alla gångerna svarade de , "våra boende skulle.." Våra boende skulle behöva.." "våra boende behöver...""detta skulle vara bra för de boende.." "fånga upp dem tidigare.."
Inte en enda gång tänkte de på sig själva utan var helt fokuserade på de boende och deras bästa. Tanken är ju att göra det så bra för dessa som arbetar med tunga missbrukare, som möjligt, att underlätta deras vardag.
Men till slut så fick några förslag..men inte många..vi nästan dra det ur dem..*S*
Underbart med såna människor!!!
Kan ni förstå att jag verkligen trivs med mitt arbete? Så många underbara människor man möter och vilka kunskaper jag får! Jag känner mig grymt priviligerad.

2 kommentarer:

Smått å Gott sa...

Vi VET att du trivs med ditt arbete! Och jag vet att du är duktig på det du gör. Nu var det visst VM i att berömma Nina och jag vann. Tjoho

Nina sa...

Bra att ni vet! *S*
Men jag gillar verkligen det och hoppas att det aldrig tar slut..