torsdag 20 november 2008

Personaldag

igår så åkte jag upp till Stockholm för att vara med på personaldagen Jag fick gå upp 03.45..gäääsp..och mindre intelligent var att jag gick och lade mig vid 00.00, så det blev inte många timmar...att äta frukost vid den tiden är banne mig inte lätt...men det var mycket somskulle hinnas med, duscha, packa, slänga sopor, äta, bädda, få på sig ett ansikte ochsen hinna köra ner till Göteborg, för det finns inga tåg eller bussar som går så tidigt på morgonen, leta efter en p-plats..vilket var återigen en svindyr historia..men jag kom med rätt tåg och kom fram i hyfsad tid...vilket är bra med tanke på att det är SJ...
Sen började det bli spännande...jag skulle ta mig Munchen bryggeriet...med tunnelbana...och själv var jag...när jag frågar hur man gör och vart jag skall ta vägen så stirrade killen bakom luckan på mig som om jag kom från en annan planet..:-) Va? Men herregud, det kostar 40 kronor och du skall gå dit till vänster..."jaha och hur vet jag vilket tåg jag skall ta, så att åker jag åt rätt håll menar jag?"...åter igen en konstig blick...det var nästan så han trodde att jag kom ifråndolda kameran eller nåt..:-)

Men jag kom fram utan problem. Hela dagen var intressant, fick lyssna på många spännande talare och Fredrik Reinfeldt är lika strålande som alltid, ännu trevligare är det när han inte är med i media utan är mer avslappnad och så kommer han med så himla roliga inlägg. Det blev många skratt den dagen. Det var ett fullspäckat schema, från morgon till kväll. Programmet höll på till klockan 18.00 och direkt efter var det middag...och jag som inte ens hade hunnit checka in på hotellet. Efter middag så minglade vi runt en del ochhade jättetrevligt och därefter gick vi vidare till uteställe och tog en drink där...sen till hotellet för att checka in och lägga sig för att sova. Har verkligen haft en en trevlig dag och kväll, men nu är det hemgång och väl hemma är det till att lägga ifrån sig väskan för att sen gå på fullmäktigemöte...
och förresten..vi har blivit ponnyägare igen..:-)

3 kommentarer:

Smått å Gott sa...

Är inte förvånad! över nya hästen alltså. Man måste ju hålla jämn hastighet eller hur. Så när det blir en lucka i tillvaron så måste man genast fylla igen den!! Ha det gott. Kram från oss i norrland

Nina sa...

*S* Här skrev jag ett långt inlägg om Stockholm och du ser sista meningen...*S* jag somtänkte smyga dit den..men det hade kanske varit smartare att väva in det i texten..*S*

Anonym sa...

VA? En till ändå? Hmmm ..... håller med smått och gott!
En vilsen västgötska i en så stor stad? Att du hittade .... *s*

Du får berätta för han Stadsministern att vi har en fantastisk Arena här nere i Malmö, och den är lätt att hitta ....*s*

Man_Skåne