söndag 23 november 2008

Ledig ..

Aha...nu vet jag hur det känns att vara ledig en helg...igår var jag och dottern i Borås och shoppade lite vinterskor..ja ..nästan..ett par blev det till henne ..och så blev det varsit par skitsnygga stövlar...sen inhandlades det lite till den nya ponnyn, för den skall tydligen bli blå...ja inte själv ponnyn..utan utrustningen...den andra ponnyn är limegrön...och den svarta stora hästen är vit...ja ni förstår hur jag har det..eller kanske inte..*S*
Sen åkte vi till mataffären och handlade, så himla skönt det är att fylla upp förråden...så vad jag gör jag nu..
jo, jag tar hand om gårdagens matinköp och förädlar en del...en köttgryta står och puttrar på spisen, har precis gjort i ordning en bulldeg och skall nu ge mig på att göra efterrätten som kommer att bestå av smulpaj med vaniljsås..mums
Sen är det tvätten somskall tas om hand..strykaoch in i skåpen ..dammsugaren har ännu inte kommit fram...hästarna är kvar att pyssla om, och tränas..hm..jag tror nog att lediga helger är överskattat..*S*

7 kommentarer:

Smått å Gott sa...

Men attans vad huslig hon har blivit! Hmm... Det låter skummt!! Vad är det för en häst ni har införskaffat? För oss räcker det med att kuska iväg till stallet en gång i veckan. Jag som inte har ridit sen 1985 ska va med och klä på hästarna och leda runt dem. Jag har faktiskt också varit lite huslig idag. Har bakat matbröd och nu ska jag göra ROTFRUKTS muffins! Må så gott å kram från norrland

Anonym sa...

Husliga vänninor man har....Själv har jag varken bakat eller haft långkok på spisen. Jag har försökt sova ikapp och mest slappat hela helgen. Tur att det snart är måndag så man vet vad man skall göra och vem man är!//Kramar nybliven 40-åring

Nina sa...

Rotfruktsmuffins? hm..det hade jag aldrig kommit på själv...tala om hur det smakar! Vi (eller vi och vi, jag)har köpt en maxad c-ponny, skall hämta den nästa söndag, kommer mer om den på bloggen..

Sova och slappa..ja det hade inte varit så dumt..känner jag åtminstone nu... men sova ikapp...låter inte bra..var rädd om dig!

Anonym sa...

Ja en sån "ledig" helg ..... du verkar vara ett riktigt energiknippe ...*undrar hur hennes olediga helger är*..... *s*

Man_Skåne

Nina sa...

energgiknippe? Skenet bedrar! *S*

Anonym sa...

Tror jag inte alls!

Man_Skåne

Anonym sa...

bra skrivit