lördag 20 december 2008

Fyra dagar kvar...

till julafton...konstigt det känns inte som jul..ingen snö så långt ögat når..bara regn och regn. Men idag har jag ändå gjort som hör julen till. Gjort skinka i ugnen som blev jättegod men så såg jag att jag hade glömt att köpa senap så griljeringen får vänta...om det finns någon skinka kvar att griljera..*S*..vi går och småäter på den hela tiden..*S*
Och två sorters kolor har jag kokat oxå..mums...kört ett gäng med tvätt..så nu hänger det tvätt överallt..ser ut som en riktig luffarbostad just nu..*S* ja..mer än vanligt..*S*
Imorgon skall det bli så himla skönt..första sovmorgonen på två veckor...

5 kommentarer:

Smått å Gott sa...

Jag säger ju det: Du HAR blivit huslig!! Här har det snöat. Men nu låter det som det håller på att regna bort igen! Ha en bra helg. Maria

Anonym sa...

Ja ... när du lärt dig att koka rotmos och fläsklägg så vete tusan ....*s*

Man_Skåne

Anonym sa...

ser framemot en inbjudan till hemlagad husmanskost..... Nu är fjärde ljuset tänt, det är sista advent. Tomten kommer snart. Ser framemot ert besök nu när ni är lediga så länge. Juliga kramar Nina Ps. krama din mamma god jul från mig.

Nina sa...

koka rotmos och fläsklägg? Nädu..DÄR går banne mig gränsen..*S*

Och jag skall hälsa mamma! Saknar dig! Kraaam.

Anonym sa...

Kan ge dig privatlektioner ....*s*

Man_Skane