söndag 28 december 2008

Ridit ponnybusen...

Min dotter bad mig rida hennes ponny idag för han har blivit lite för busig..det är ju en ungponny och det är som ett barn i yngre tonåren..*S* man få ge dom tydliga regler och massor av kärlek, han tog chansen när dottern inte hade riktigt tydliga regler utan bara vill vara snäll...så jag red honom en lite stund idag och visst var han busig i trettio sekunder sen insåg han att jag inte blev ett dugg rädd för honom eller ens tillät honom hålla på...satt lugnt och stilla på hästryggen och korrigerade med mjuk men fast hand...tur att han är så ung så det går snabbt att korrigera. För övrigt så är det en mycket trevlig ponny och har en enorm kapacitet, han har lite humör men det är bara positivt.

3 kommentarer:

Smått å Gott sa...

Hej! Skulle gärna vilja se den där hästen i verkligheten. Det verkar vara en liten godbit!! Hoppas att du hunnit komma i form för en ny trevlig vecka efter paaaaaaaaaartyt!! Må så gott. Kram Maria

Anonym sa...

Stackars häst .... kuvad!

Vit Gladiolus sa...

Jag ville komma in å önska dig en riktigt trevlig nyår!!! Är lite tidig....
:)
Kram