tisdag 23 december 2008

God Jul!!


Idag har jag varit inne i stan och skulle köpa det sista...det var inte bara jag som var i stan...det var kö in i rondellen, det var i kö i rondellen, det var kö ut ur rondellen...det var kö till parkeringsplatserna, det var kö till...ja ni fattar...det var kö överallt...men jag fick handlat det jag skulle, så jag är nöjd med inköpsdagen.
När jag skulle åka hem visade instrumentpanelen att jag har en mil kvar att åka tills bensinen tar slut..oopps..glömt att tanka...*S* men inga problem..jag skulle strax åka förbi en bensinstation..mobilen ringer..och jag gör det jag är bra på...pratar....ut på motorvägen och kör glad i hågen..lägger på...och minns helt plötsligt när jag ser intrumentpanelen blinka gult...en mil kvar till bensinen tar slut...och det är 2.7 mil hem...och jag som precis dessutom hade beställt pizza till tjejerna i stallet...och lovat att komma direkt dit...
Jaha..börjar planera Plan B..vem skall jag ringa...dagen innan julafton...men jag lättar ordentligt på gasen och kör fjäderlätt...ju längre jag åker desto mer svettig blir jag..*S*...hade inte varit så kul sällskap just då...*S*..avfarten till Bollebygd närmar sig...och jag får en riktig väglus framför mi..han hade nog hört att det snöar någonstans i Sverige och trodde kanske att det var här...för han körde som om det vore full snöstorm...eller kanske han trodde att bilen skulle välta i svängarna om han körde fortare än 40...men så skönt det kändes när jag rullade in för egen maskin på bensinstationen. Bilen måste ha gått på ångorna den sista milen....
Härligt med flyt ibland!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tacka snigeln ..... din bil drog mindre tack vara henne ....*s*

Hoppas du får en riktigt lugn och skön Jul ....... men glöm inte det här stället....*s*

*julkram* .....*synd....ser ingen mistel*

Man_Skåne

Smått å Gott sa...

En god fortsättning!!

Du hade inte behövt underteckna, vi hade förstått att det var DU iallafall!! The one and only.....

Kram

Anonym sa...

Ähhh?