torsdag 25 december 2008

Julafton


Jaha..nu är även denna julafton över. Det var en lugn och härlig dag, Vi började med att åka till stallet på morgonen, fodrade, släppte ut, mockade och gjorde klart allting så att det skulle gå smidigt som möjligt att ta in hästarna för henne som gjorde det. Sen hem och duscha, slå in de sista klapparna och sen åkte vi en runda till några av "mina" i hemtjänsten som jag hade som favoriter och överlämnade en liten julklapp. Det var riktigt roligt att träffa dem och dom verkade tycka detsamma. Det var ett tag sen jag såg dom nu. Sen åkte vi ner till Göteborg för jag var tvungen att springa in på kontoret för att hämta lite pryttlar, och jösses vad tomt det var i stan...när vi var där två dagar innan fanns det inte en enda p-plats ledig och fullt med bilar och folk överallt..och nu var det...ja..nästan kusligt öde.

Därefter så styrde jag bilen mot mina föräldrar där vi skulle äta en god middag och ha julklappsutdelning. Jag hann till och med göra en Jansson, vilken tydligen är ätbar,själv kanjag inte äta det men gör den varje år på begäran..ja kan ni tänka er det,,jag gör mat på begäran..jag?! *S*

Många fina julklappar delades ut och jag är verkligen supernöjd! Dottern med, för hon fick som vanligt många fler än alla vi vuxna fick ihop...*S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Midvinternattens köld är hård,
Stjärnorna gnistra och glimma.
All sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.

Endast tomten är vaken.

God Jul//Nina

Anonym sa...

Bra ... det är jubarnens högtid!

Du får väl ta lite ledig tid och starta en restaurang .....*asg*

man_skåne