tisdag 30 december 2008

Nästa sista dagen på året..

Känns konstigt att även detta år snart är till ända...herregud vad tiden går fort och jag som vill hinna göra så mycket...
Idag har jag varit på ett möte i Trollhättan vilket var mycket trevligt och så var det skönt att komma iväg en stund hemifrån...den här ledigheten börjar blir lite för mycket..*S*
På kvällen så åkte jag och dottern till stallet för att klippa hästarna...vilket alltid är ett lika spännade uppdrag..med olika resultat varje gång...*S*
Den lilla vita ponnyn skulle ha en klippning där jag lämnade päls kvar där sadeln skall ligga, benen och huvudet. Resten skalades av...och ja just det..dottern bestämde att den vita ponnyn skulle ha ett stort A ( då hon heter Apella)på bakdelen..om jag säger så här...jag kommer inte att vinna något pris för design..*S* Hade det bara varit att raka bort påls så att det blir ett A hade det vari mycket lättare men nu skulle det lämnas kvar ett A...och det med en klippmaskin med ett brett skär...tur att det växer ut..*S*




Sen var den svarta hästens tur...den ville hon bara klippt på halsen och även denna skulle ha en design på bakdelen...han fick ett stort F ( han heter Fabian), det var något enklare då det bara var att raka streck..så det klarade jag av..*S*



Och till sist så hade vi vår nyinköpta bruna ponny, som var mycket snäll att klippa med tanke på att det var första gången, han skulle oxå bara ha halsklippning men givetvis oxå en design på bakdelen...här var jag och dottern inte överens till att börja med...hon ville ha ett stort G ( som i Gino) men där satte jag stopp...ett gigantiskt skär på en liten bakdel och sen får till en bokstav med böjda spår..ånej..där gick gränsen..*S*...så efter en stunds ritande på whiteboardtavlan kom vi fram till att han skulle ha tre schackrutor...blev inte så dumt...



Så nu kliar det ..jag tror att jag har hästhår precis överallt...ja..precis ÖVERALLT..nästa gång skall jag nog klä mig i en heltäckande galondräkt..*S*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm.... jag dig skulle jag aldrig våga bli klippt av ....*s*

Man_Skåne

Nina sa...

Va? Varför inte? Nu förstår jag inte....*S*

Anonym sa...

Jag har ett A som första bokstav .......... *s*

Man_Skåne

Anonym sa...

Var inte så blygsam, det där Aet är ju riktigt fint, typ modernt typsnitt.

Man_Skane