måndag 15 december 2008

Blodgivning


På lunchen idag gick jag ner till en blodgivningscentral som heter Droppen och gav blod. Tänk att en sådan liten insats kan betyda så mycket. Och man offrar ingenting! Även om man blir tömd på lite blod så fyller kroppen på snart igen med nya fräscha celler. Och blodet delas upp i tre olika delar, där det kan användas i sin helhet eller varje del för sig beroende på var läkarna skall göra för insats. Dessutom så får man en gratis hälsoundersökning varje gång.
Ni som är friska, gå till närmaste blodcentral och dela med er!

7 kommentarer:

Smått å Gott sa...

Visst känns det skönt att göra en insats till förmån för andra människor som behöver. Tyvärr har jag inte vågat gå och lämna blod men jag skulle vilja. Det känns liksom som en bra grej! Go natt =) // Maria

Anonym sa...

Du har rätt flicka! Alla borde gå....... även den där smått å gott ....*s*

Man_Skåne

Anonym sa...

som du vet, vill de förmodligen inte ha mitt blod...annars hade jag kunnat lämna lite :-)
//Nina

Nina sa...

Inte vågat? Det går ju så fort och betyder så mycket...känns troligtvis inte värre än ett bett av era monstermygg..*S*

..Vill förmodligen inte ha...hm..du vet alltså inte...jasså...men har du över 125 i hb så är det en bra start..

Och du tar jag för givet att även skånemannen är blodgivare..:-)

Anonym sa...

Ja.... sen jag var 25 .... dvs några få år ....*asg*

Nina sa...

Duktig du är!! Och alla är vi barn i början..*S*

Anonym sa...

mmmm .... du var väl runt 8 när jag började ....*s*

man_skåne