tisdag 16 december 2008

Mellerud...

Idag har jag varit uppe tidigt..hästarna undrade nog om jag var riktigt klok...(eller så vet dom redan att jag inte är det.*S*). När jag tände ljuset i stallet så tittade dom med sömndruckna och ljuskänsliga ögon på mig..Fodrade..och sen gick jag ut i hagen och la ut hö...herregud det var kolmörkt...och nästan ingen trafik ute...men skulle jag hinna släppa ut hästarna, äta frukost, rengöra kroppen och ta på ett ansikte, hinna till kontoret för att hämta lite papper och sen vara i Mellerud tidigt på förmiddagen..så var det till att gå upp tidigt..
Besöket där var otroligt givande och intressant, framför allt så var det nyttigt att få se hur de har det i andra kommuner...och just denna kommun rätt så fattig då papperbruket har lagt ner och många flyttar därifrån för att söka sig till ställen där det finns arbete på närmare håll. Jag pratade med en politiker där som sa att när Sj ändrat tågen samt regeringen (läs S-regeringen) ändrat på vissa reseregler så var det inte längre lönsamt att pendla. Och när bensinskatten höjs så är det mer eller mindre dödsstöten..
Intressant det här med kapital...vi måste handla mycket för att få bra välfärd...men svårt om det inte finns några jobb...och finns det inga jobb så har människor inget att handla för..men om alla började handla ändå..så skulle marknaden få fart och mer jobb skapas...men vem vill handla när man knappt har pengar till försörjning..
Men jag bidrog lite..handlade en julklapp till min dotter och sen massor av doftljus och så hittade jag bakhanddukar..och en ..ja..undra vad den heter..men man bankar kött med den...ja..ni förstår hur hemma jag är i köket..*S*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Har ni så segt kött i VG? Jisses.... här nere behövs inga sånna verktyg ....*s*

Man_Skåne

Smått å Gott sa...

Nä men håller hon på att bli huslig =) (Skämt åsido) Och jag håller på att bli M !! Ha det gott. Maria

Nina sa...

Huslig? Jag? Haha..jag tror jag dör..*S* ochjag tror inte att håller på att bli M, du är redan M..*S*

Anonym sa...

Vad betyde M i detta sammanhang?

Nina sa...

Moderat så klart!

Anonym sa...

Jaha ... va det så oskyldigt? Då är jag ju ockå M....*s*

Man_Skåne