måndag 15 december 2008

Tiden går...




ja..det gör den onekligen...denna veckan så har jag inte varit så mycket i stillhet..därav det dåliga bloggandet. Men jag har varit ute och farit en del. Och på väg till Uddevalla där jag nu varit eller passerat en del, så är det en helt fantastiskt häftig bro som jag åker på. Jag blir lika imponerad av den varje gång. Bilden här gör den absolut ingen rättvisa eller så kanske den gör det...det kanske är så att det bara är jag som blir så imponerad..*S*
Men jag kan inte hjälpa det att jag tycker broar är grymt fascinerande, Vilket enormt arbete som ligger bakom, först idén, sen planering, ritande och till sist byggandet...Tänk att man kan bygga broar som håller i alla väder, i alla våra årstider som ändå är säkra att åka på..jaja..jag vet att det händer olyckor men det är ju sällan med tanke på hur dom används och i vilket miljö dom får utstå...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja.... den ser ju fin ut ..... men den där borta (pekar ut genom fönstret) är ju attans mycket finare ....*s*

Man_Skåne

Nina sa...

Jag antar att du menar den låååånga bron till utlandet..även den har jag fotat och lagt ut på bloggen..:-)

Anonym sa...

Jaaa, jag minns ..... men alla andra som läser vet ju inte ...*s*. "Ulandet"? Du vet väl att vi ser de danska öarna som vår skärgård? Dessutom är vi en väldigt expansiv region tillsammans ....*s*

Man_Skåne