måndag 1 december 2008

Ny vecka

Idag var min tur att fodra och släpa ut hästarna....*S* nej....inte släpa utan släppa..*S*. Dom hade ju fått en ny kompis idag så det var lite full fart i hagen en stund men jag hade lagt ut en massa mat och den frestelsen blev för stor till slut och alla stod lugnt och fint åt i varsin hög.

Jag har varit på verksamhetsbesök idag och som alltid är det otroligt inspirerande och intressant. jag blir lika förfånad och förundrad över deras verksamheter och deras sätt att vara i sina yrkesroller samt deras tankar och funderingar..jösses vad det finns att lära.
Förövrigt så har arbetsdagen bestått av telefon, dator, och ännu mer telefon..
Jag gvar hemma lite tidagare idag och det var väldigt mysigt att dottern kom hem till mig (annars går hon till sin pappa när jag inte är hemma) och jag hade maten färdig. Vi fick umgås en hel del, vi hann desssutom med lite läxläsning, vilket jag känner att jag saknar en del (hon gör sina läxor hos pappa). Kul att få höra och framstegen och att få vara delaktig i det.
Sen bar det av till stallet. Dottern red sin nya ponny för första gången själv..och det var en busig liten sak..så där har hon något att bita i..*S*
Och jag fick sko två hästar som tappat varsin sko..så snacka om att få vara alltiallo..*S*

Inga kommentarer: