lördag 6 december 2008

Grr...

åh, vad jag hatar bilar som inte fungerar!
Idag så hade vi tänkt att åka och hoppträna med båda Ordnade med bil och transport. Vi åkte iväg och dottern och hennes kompis fixade till hästarna när vi var på plats, dottern började plocka fram hinder..jo..det är sant..jag slapp att bära fram...:-)..jag däremot, tog chansen och hoppade upp på den nyinförskaffade ponnyn och red den en stund..vilken goding!...Dottern hoppade båda två och det gick mycket bra. sen började bekymren....
bilen var stendöd....hur kul är det att vara vid ett öde ridhus där det är kolmörkt med två barn och ponnyer och en bil som inte startar, dessuom var klockan nio på kvällen och det var inte direkt någon ljummen sommarkväll...men jag skall inte klaga...det kunde ha hällregnat...
Att få tag i någon som kan köra klockan nio på lördagkväll är banne mig inte lätt...hur många jag än ringde så hade samtliga druckit...hm..det säger en hel del om min bekantskapskrets..*S* alla gillar att ta ett eller två glas vin...
men till slut fick jag tag i en riddare på en vit springare...nåja nästan...i en v70 iallafall..dom kom och hjälpte oss att starta bilen, vi kom till stallet,,och där dog bilen igen, dom kom igen...gjorde iordning hästar och stall och sen bar det vidare till ett annat stall där släpet skulle avlämnas..och gissa vad som händer....jajemensan..bilen dör igen...som tur var så åkte dom efter så det var till att ta fram startkablar igen...och sen hem med foten tung på gasen...inte ens att tänka på att bilen skulle ligga under 1500 varv/m...men hem kom vi med dom som följebil.
Tack ni nattens riddare!!!

5 kommentarer:

Smått å Gott sa...

JULmust!

Nina sa...

Botade den hickan :-)

Smått å Gott sa...

japp!

Anonym sa...

Det låter som om det där med tekniska prylar inte riktigt är din likör ....*s*

Du får skaffa ett reservbatteri ..... om du nu kommer ihåg att ladda det .... fast jag vill minnas en gång på 60-talet när det var bensinbrist ..... då drogs byns korvaluda (ja, byggd i en 60-tals van av något slag) av HÄSTAR ..... så med två borde du alltid klara dig .... juh ....*s*

Man_Skåne ... som tycker synd om dig, du har mycket otur!

Nina sa...

Känns kanske inte så aktuellt med ha ett reservbatteri till bilar jag lånar..:-)