måndag 27 oktober 2008

Bortskämd

Ja, jag är verkligen bortskämd...idag har jag arbetat hemifrån, ochdet har funkat kanonbra, så länge jag har en mail en uppkopplad dator så har jag allt vad jag behöver för att kunna utföra mitt arbete på ett tillfredsställande sätt, imorgon så åker jag in till kontoret för att göra lite utskrifter samt samla ihop det material jag behöver för att utföra ett verksamhetsbesök. Skall åka ut till en av öarna och besöka ett äldreboende, skall bli jättekul och intressant att höra vad de har för tankar och funderingar.

Min dotter har varit själaglad för att jag har varit hemma, inte för att vi har gjort något utan bara att jag har funnits där. Hon har visserligen suttit vid sindator och chattat med sina kompisar ochsen varit i stallet och ridit, när hon kom hem så hade jag ordnat lunch. Men man ser på henne att hon tycker det är skönt att jag är hemma och bara finns här.
Så med risk för att låta tjatig så har jag verkligen ett toppenjobb, där friheten är stor. Men å andra sidan så älskar jag att arbeta så räknar man antalet timmar i månaden så blir det garanterat fler 160...eftersom jag även arbetar kvällar och helger emellanåt.
Det skulle vara fler förunnat att kunna få arbeta hemifrån just vid lov då barnen är hemma och man får ses och bara finnas till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du .... hoppas verkligen du jobbar mer än 160 ...*s*... för
en genomsnittsmånad = 4,33 veckor (ett kvartal är alltid 13v)
38 tim per vecka ger 164,54 tim ....*s*



Man_Skåne