fredag 24 oktober 2008

Fredag

Idag har det varit en seg dag på jobbet. Jag har suttit i telefonen hela dagen och inte har det gått som jag vill...och när det inte går som jag vill så är jag inte lätt att tas med...:-) jag har gått och knorrat och morrat under dagen så det var skönt att det var fredag och vi slutar lite tidigare.

Sen hade jag lovat en av tjejerna som hjälper mig med hästarna att vi skulle rida ut i skogen och rida lite tempon. så det har hon gått och väntat på hela veckan..och vad var det för väder idag...jo regn och regn och sen en massa regn som kom både uppifrån och från sidan...men det var bara att klä på sig regnkläderna och på med reflextäcken på hästarna...lovat är lovat...
Men när vi väl kom ut så var det jätteskönt och roligt, dottern var oxå med på sin ponny. en himla liten tuff ponny det där, att hänga med dom hästarna och ändå vara pigg och fräsch när vi kommer hem.

Igårkväll roade jag mig med min nya leksak..ja ingen sån..:-) utan jag hade köpt en klippmaskin till hästarna, så igår roade jag mig att raka ponnyn, hon har blivit så grymt långhårig och det tar sån tid för henne att torka med all den pälsen. Jag har absolut ingen kunskap om hur man gör men det gick rätt så bra, ponnyn har varit med förr för hon stod så snällt och bara njöt när pälsen åkte av. Lite hackigt här och var blev det ..:-) men det blir förhoppningsvis bättre nästa gång...hoppas jag..:-)

Och nu så skall jag bara njuta av kvällen, vi har precis mysat med lite revbenssjäll och diverse tillbehör, så nu är jag sådär gott mätt och börjar bli lite pumsig...zzzz

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man inte köra med hårborttagningsmedel? Låter mera rationellt ....*s*

Man_Skåne

Nina sa...

*S* Tänkte inte på det ..*S*