tisdag 14 oktober 2008

Partiledardebatt..

Spännade och intressant...eller...
Jag förstår inte hur Mona tänker, men så är jag ju inte socialdemokrat heller..
Det skulle satsas på den ena och det andra och bidrag skulle ökas till höger och vänster..men inte ett ord om vem som skall betala...men det vet ju både ni och jag..höjda skatter...de sa hon visserlligen men inom vissa punktområden och det kommer inte räcka på långa vägar till det som vill göra...
Och när Fredrik påpekar om att deras budget inte går ihop, blir hon lätt upprörd och frågar Fredrik om han granskar deras budget istället för att hjälpa de som varslats...*S* hon är underbar..., självklart så hjälper regeringen till med att se till att de som eventuellt blir utan arbete snabbt får ett nytt, det är ju det hela arbetslinjen går ut på och tror sjutton att han granskar budgeten, många människor tror tyvärr på Mona men inte den sittande regeringen och vi som röstade fram den.
Granska budgeten ordentligt!!!
För man kunde se Mona bli väldigt besvärad då hon oxå måste inse att deras budget inte håller ...men vad spelar det för roll...bara lovar allt till alla så blir det bra..inga löften måste hållas ...

Debatten vanns överlägset av Fredrik! Sen kan jag tycka att K-G Bergström kunde få Mona att vara tyst på Fredriks taltid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*S* .... ja.... håller ju med dig så där rätt mycket .... men liiiite färgad är du ju allt ...*s* ... fast vi röstar ju på samma parti så ....*s*

Smått å Gott sa...

Men hej!
Har du hittat tillbaka?? Trodde du lurat in mig i bloggträsket och sedan försvunnit! Hoppas allt är bra med dig? Ser att du varit ute och "rest" en del. Ha det gott. Vi får höras. Kram Maria

Anonym sa...

Tacka mig! ..... jag gav henne godis ....virtuellt ....*asg*

Man_Skåne