onsdag 22 oktober 2008

Mitt i veckan

Ja nu är det onsdag...herregud vad dagarna flyger iväg, vart tog måndag och tisdag vägen? Från och med nu och på obestämd framtid så kommer jag att vara häst- och stallfri på onsdagar. Jag har fått tag i två gulliga tjejer som hjälper mig med hästarna. Det är så skönt att bara få åka hem och sen stanna hemma i lugn och ro. Dottern har fått två stallfria dagar, måndag och onsdag så att hon hinner med läxorna som hon har tills på tisdagar och torsdagar. Det är så skönt att vara hemma och inte stressa iväg som ett jehu. Igår var en sån där underbar mycketattgöradag. Började med att tanka och tvätta bilen, körde tösen till skolan, åker till jobbet i Göteborg, efter halva dagen skall jag på verksamhetsbesök i Munkedal, besöket drog ut på tiden, hem i flygande fart för att åka till Borås och hämta ett beställt täcke till dotterns ponny, sen hem för att snabbt göra ett ombyte, åker till stallet där tjejerna väntar på mig för att vi skall rida ut, rider ut i kolsvarta mörkret, sen tillbaka till stallet och fixa med hästarna, sen är det äntligen hemgång...mör som bara den...så jag njuter idag av att vara hemma ikväll..mmmm

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du hemma ikväll? Oj ..... ähhh .... ändå bara ett snabbesök?....*s*

Tror damen börjar inse att tiden inte kan stannas ....*s*

Ha det bra, njut av ledigheten .... den är viktig även om det känns som slötid ....*s*

KRAM!

Man_Skåne