söndag 12 oktober 2008

Längesedan....



...jag var här nu...men jag gör ett nytt tappert försök att vara här lite oftare. Det är faktiskt kul att manse bakåt i tiden vad man gjort, det blir någon sorts offentlig dagbok..utan detaljer...*S*




På den senaste veckan har jag hunnit med att vara i Sollentuna förra helgen och hålla ett föredrag


På lördagen var man rätt seg och hade en lång tågresa hem..och vad händer..tåget havererar i Skövde...inte kul...och när man för en gång skull hade lyxat till det med att åka första klass, sitta i stora härliga fotöljer med gott om plats, fri frukt och te och kaffe. Mysigt..men det blev det snabbt slut på...eller rättare sagt i Skövde. Där fick vi gå av allihopa och ta en inkommande tåg..som redan var massor med folk i..så jag hade tur att få en sittplats...men snacka om skillnad, folk överallt, massa klibb på golvet av öl, kaffe, läsk och annat trevligt...en toa som dörren inte gick att stänga om man inte låste det från insidan och den/de som besökte den var inte direkt fräscha i magen--*S* men jag kom hem i allfall om än mycket senare än beräknat. stupade i sängen.


Sen upp tidigt på morgonen för att ta hand om hästarna och sen hem för att packa om resväskan. Nu vankades Bryssel, vi skulle träffas vid halv sex.. Resan till Bryssel var spännande med tanke på att jag är sjösjuk och vi skulle åka färjan till Kiel och att det dessutom var storm ute...men ett piller gjorde susen...

Vi fick se parlamentet, kommissionen och en massa annat. Och ja visst jag, smakade på musslor men det var inte riktigt min favorit..


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jisses va lite godis kan göra .... du blev ju väldigt flitig med en gång ....*s*

Du börjar komma upp dig .... är du en blivande minister i nästa regering?

Men så var det det där med din certifiering ..... när blir den av?


Man_Skane

Jaaaa.... kul att se dig här igen!

Anonym sa...

Föresten .... vad är det för detaljer du inte vill skriva om....? .... hmmm ....

Nina sa...

Ja, jag är ju en gottegris...så det funkar...*S* Licensen, ja..nu blir du inte glad..vi var där för ett tag sen...och licensen är nu avklarad till dengrad att hon har kvalat in för att få rida och hennes mamma skall ta hand om alla regeler..nu är det bara dressen kvar att inhandla samt bestämma/registrera.

Och va det gäller detaljer..så håller jag dom för mig själv....*S*

Anonym sa...

Nu blir jag ju sur på dig! Får väl lägga godis alla 30 milen då ....*suck*

Man_Skane