tisdag 28 oktober 2008

Road

Idag har jag i jobbet varit på Öckerö och besökt ett jättefint äldreboende och för att komma dit så fick jag åka bilfärja...vilket jag inte har gjort sen..hm..sen..kommer inte ens ihåg omjag har gjort det ...med det borde jag ha gjort..eller?...men lättroad är jag i allfall..*S* Det var jättespännande att få åka färja..eller spännande kanske inte är rätt ord...eller känsla...*S* men kul ochannorlunda var det och helt klart så var jag road..undrar om jag har ett väldigt tråkigt liv som blir så ättroad eller så kanske det är så att jag uppskattar så mycket här livet...hm..jag tror jag väljer det senare alternativet..*S*

Idaghar det gått i ett...som vanligt alltså..*S* ...efter besöket åkte jag till kontoret och fick en hel del gjort, sen snabbt en tur till Åbytravbana för att köpa skor till en av hästarna, hem i rasande fart, naturligtvis så satt jag i telefon hela vägen hem, till stallet för att hämta ponny och dotter, körde till ridskolan och hade en träning där, vilket gick jättebra, dottern och ponnyn skötte sig exemplariskt. Tillbaks till stallet för att lasta ur och sen ta hand om den andra hästarna, lämna tillbaka den lånade transporten och lämna tillbaka den lånade dragbilen..och sen hem för att kola jobbmail. läsa lite material inför mötet imorgon, titta en stund på House..och fortsätta surfa runt en stund, chatta med kompisar...och vips så är klockan snart natt...
JAG VILL HA MER TIMMAR PÅ DYGNET!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men snälla du .... har du inte märkt att ju äldre man blir destu kortare känns dygnet? .... det blir alltså värre med åren ....*s*

Ja bilfärjorna i Bohuslän är lite småmysiga men sträckorna är ju korta, minns fortfarande hur det var att åka sån där skorv till Öland.

Skall läsa lite mail så .... dags att hoppa ut...

Stressa lagom!!!

Man_Skåne

Smått å Gott sa...

Hej! Ja vem vill inte ha mera timmar. Precis som man börjar med något så måste man sluta för att göra något annat. Men jag har visserligen mycket att göra än att bara sitta på rumpan och fundera ut vad man skall göra härnäst. Fast, ibland vill man ju bara krypa upp i en go fotölj med en bra tidning och sitta och njuta. Må så gott och stor kram från nedre norrland

Nina sa...

hm...värre med åren...kan det vara möjligt? Hur skall jag då överleva.?..*S*